Przejdź do głównej zawartości

DIY, czyli gra do wykonania w domu MEMORY

Zdecydowana większość z nas siedzi aktualnie w domach i tam pracuje, uczy się i bawi.
Mam dla Was propozycję gry do samodzielnego wykonania.

Oto, co będzie nam potrzebne:
- kartka bloku technicznego- koniecznie technicznego, bo blok rysunkowy będzie prześwitywał później,
- nożyczki,
- linijka
- kredki,
- ołówek,
- gumka (na wszelki wypadek😉)


Jak wykonujemy własne MEMORY?

1. Najpierw użyj linijki, by zaznaczyć linie poziome i pionowe Twoich mniejszych kafelków. U mnie jedna karteczka miała 6x6 cm.




2. Potnij kartki wg. zaznaczonych punktów. Ja najpierw pocięłam wzdłuż pionowych linii- tak było mi łatwiej.




3. Teraz zostało Ci wymyślanie wzorów na karteczkach. Mogą to być obrazki typu domek, kwiatek, czy samochód. Jednak pamiętaj, że powinieneś narysować dwa takie same.
Ja dla ułatwienia sobie, ale utrudnienia gry rysowałam tylko linie i kropki w różnych konfiguracjach.



W moim MEMORY oczywiście wzory się powtarzają, tylko pary są narysowane innymi kolorami- dodatkowe utrudnienie. Na początek możesz rysować wzory takimi samymi kolorami, a w następnym etapie wprowadzić utrudnienie.😊



Zasady gry:
Gra polega na odnajdywaniu par (takich samych rysunków, takich samych wzorów).
Przed rozgrywką mieszamy wszystkie karty razem, rozkładamy je rewersem do góry.
Gracze wykonują ruchy naprzemiennie. Gracz odsłania dwie karty- jeśli są takie same (lub mają taki sam wzór), to zabiera karty ze stołu.
Wygrywa osoba, która po zdjęciu wszystkich kart ze stołu będzie miała ich najwięcej.
Miłej zabawy!

A ja już jestem ciekawa, jak spodoba się ta gra moim uczniom!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Porozmawiajmy po kakańsku!

Dzisiaj proponuję Wam zabawę, w której będziecie się porozumiewać nowym językiem. Kiedy byłam dzieckiem rozmawiałyśmy tak z koleżankami w szkole, nie chcąc aby chłopcy rozumieli co do siebie mówimy. Język kakański polega na tym, że przed każdą sylabą w wyrazie wstawiamy sylabę "ka-" . I tak na przykład wyraz kredki będzie brzmiał ka-kred-ka-ki. Oczywiście w tym języku możemy tworzyć całe zdania. Im bardziej biegli będziemy w tym języku, tym bardziej swobodnie będziemy się wypowiadać i będzie brzmiało to bardziej naturalnie. Zdanie w języku polskim: Kasia jedzie z psem do weterynarza.  Zdanie w języku kakańskim: Ka-ka-ka-sia ka-je-ka-dzie ka-z ka-psem ka-do ka-we-ka-te-ka-ry-ka-na-ka-rza. Zachęcam do wspólnej zabawy i rozmowy z członkami rodziny w tym języku. Na początku zaczynamy od tworzenia poszczególnych wyrazów, aby później przejść do tworzenia zdań. Pamiętajcie, że trudniej jest zrozumieć ten język, jeśli samemu nie ma się go jeszcze u...

Części mowy- zrób to sam

Części mowy to temat, który wielu uczniom przysparza trudności. Dlatego zachęcam do wykonania samodzielnie gry, która pozwoli nam je utrwalić. Grę można modyfikować w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci, a także poziomu edukacyjnego. Moja gra jest przeznaczona dla klas 5-6, gdzie dzieci mają już wprowadzone wszystkie części mowy. Zanim zaczniemy grać warto przygotować ściągawkę, która ułatwi nam tworzenie słów do gry. Rzeczownik - kto? co? Czasownik - co robi? co się z nim dzieje? Przymiotnik - jaka? jaki? jakie? Przysłówek - jak? gdzie? kiedy Liczebnik - ile? który z kolei? Przyimek - występuje zawsze z rzeczownikiem, krótkie wyrazy Co będzie nam potrzebne? - kartka, - linijka - ołówek/długopis - 6 kolorów kredek/ kolorowych długopisów - klej Na początku dzielimy kartkę na 36 pól. Może to być tabela 3 x 12 lub 4 x 9 albo 6 x6. Ważne, aby było w niej 36 pól. Kiedy mamy już gotową planszę przygotowujemy kredki. Na polach wypisujemy po 6 wyrazów do każdej...

Czytanie ze zrozumieniem

Jedną z kluczowych umiejętności, którą powinniśmy posiąść w szkole jest czytanie ze zrozumieniem. Przydaje się nam ono w każdym aspekcie naszego życia- podczas odczytywania wiadomości, czytania zasad, instrukcji i wiele, wiele innych. Jednak nabycie tej umiejętności to dla niektórych dzieci długi proces i trudna droga. Co możemy zrobić, aby ułatwić dziecku nabywanie umiejętności czytania ze zrozumieniem? Przede wszystkim możemy angażować dzieci w nasze codzienne sprawy tak, aby zrozumiały do czego jest im ta umiejętność potrzebna. Możemy zaproponować dziecku, aby samodzielnie złożyło np. zabawkę wg. instrukcji lub przeczytało ulotkę leku i upewniło się, jaką ilość dorosły lub dziecko może zażyć. Kiedy będziemy na placu zabaw, może warto najpierw przeczytać zasady korzystania z niego i omówić je z dzieckiem? Najlepszymi sposobami będą takie, które będą wynikały z naszego codziennego życia. Kiedy jednak nie macie pomysłów na to, jak doskonalić czytanie ze zrozumieniem z pomocą pr...