Przejdź do głównej zawartości

Ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej

Koordynacja wzrokowo- ruchowa to nic innego jak połączenie tego, co się widzi z wykonywaniem określonych ruchów. Jest ona niezbędna do wykonywania czynności takich jak pisanie, czytanie, ale także będzie potrzebna przy dokładnym wykonywaniu ćwiczeń gimnastycznych pokazywanych przez  kogoś innego czy gotowania.

Jak ją doskonalić?

Źródło: ksiegarnia-edukacyjna.pl


Dla najmłodszych dzieci atrakcyjną zabawą będzie budowanie klocków wg. wzoru. Dzieci mogą budować z klocków drewnianych lub popularnych klocków LEGO.
Fantastyczną pomocą do tego typu zadań będzie układanka MOZAIKA. Jest to zestaw klocków o różnym kolorze i kształcie, a także książeczka z zadaniami do ułożenia.
Czasem trzeba pokombinować, aby obrazek wyszedł dokładnie tak, jak na zdjęciu. 😉

Źródło: alexander.com.pl

Dla starszych dzieci pomocna może się okazać układanka TANGRAM, czyli chińska łamigłówka. Powstała ona z rozcięcia kwadratu na 7 części. Celem gry jest ułożenie elementów tangramu w taki sposób, aby powstał taki sam kształt jak na rysunku.
Wersja online tej gry jest dostępna na stronie: http://www.math.edu.pl/tangram Koniecznie spróbujcie, czy uda Wam się ułożyć figury w odpowiedni wzrór.

Źródło: centrumelektroniki.pl

Ciekawą i emocjonującą grą doskonalącą koordynację, jest "Make&Break", czyli "Zbuduj i zburz". Chodzi w niej o to, aby jak najszybciej zbudować budowle przedstawione na karcie. Podczas odtwarzania rysunku należy zwrócić uwagę na kolory klocków i sposób ich ustawienia. Jest to gra pełna emocji, ponieważ czas budowania jest zdefiniowany poprzez rzut kostką.
Moi uczniowie uwielbiają tę grę!

Czasem ją także modyfikujemy, aby budowle były odbiciem lustrzanym- to wersja dla starszych graczy.

Oczywiście, w każdej z tych propozycji nie musimy grać z wykorzystaniem kart. Możemy dziecku zaproponować samo budowanie według własnego pomysłu, wtedy będziemy rozwijać jego kreatywność i twórcze myślenie.

Zachęcam do zabawy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Porozmawiajmy po kakańsku!

Dzisiaj proponuję Wam zabawę, w której będziecie się porozumiewać nowym językiem. Kiedy byłam dzieckiem rozmawiałyśmy tak z koleżankami w szkole, nie chcąc aby chłopcy rozumieli co do siebie mówimy. Język kakański polega na tym, że przed każdą sylabą w wyrazie wstawiamy sylabę "ka-" . I tak na przykład wyraz kredki będzie brzmiał ka-kred-ka-ki. Oczywiście w tym języku możemy tworzyć całe zdania. Im bardziej biegli będziemy w tym języku, tym bardziej swobodnie będziemy się wypowiadać i będzie brzmiało to bardziej naturalnie. Zdanie w języku polskim: Kasia jedzie z psem do weterynarza.  Zdanie w języku kakańskim: Ka-ka-ka-sia ka-je-ka-dzie ka-z ka-psem ka-do ka-we-ka-te-ka-ry-ka-na-ka-rza. Zachęcam do wspólnej zabawy i rozmowy z członkami rodziny w tym języku. Na początku zaczynamy od tworzenia poszczególnych wyrazów, aby później przejść do tworzenia zdań. Pamiętajcie, że trudniej jest zrozumieć ten język, jeśli samemu nie ma się go jeszcze u...

Quiz o przysłowiach

Dzisiaj polecam grę "Quiz granny o przysłowiach"! Fantastyczna gra towarzysko- edukacyjna, dzięki której poznamy i utrwalimy przysłowia. Gra zawiera, krótką planszę, dzięki czemu rozgrywka nie przeciąga się na długie godziny, a powinna nam zająć ok. 30 minut. Pudełko z grą zawiera planszę, kostkę, pionki i karty- żółte i zielone. Na czym polega gra? Przed przystąpieniem do gry należy rozdzielić karty żółte od zielonych. Wszyscy gracze stawiają pionki na polu start, a następnie w określonej kolejności wykonują rzuty kostką. Kostka jest sześcienna i zawiera na 3 ścianach zielone kropki, a na pozostałych 3- żółte kropki. W zależności od tego, jaki kolor wyrzuci gracz- tego koloru kartę z zadaniem pobiera. Jeśli prawidłowo odpowie na pytanie przesuwa swój pionek na najbliższe pole koloru zadania w stronę "+", jeśli błędnie to najbliższe pole w stronę "-". Gra toczy się do momentu, gdy jeden z graczy dojdzie do ostatniego pola i fatalnie zakońc...

Części mowy- zrób to sam

Części mowy to temat, który wielu uczniom przysparza trudności. Dlatego zachęcam do wykonania samodzielnie gry, która pozwoli nam je utrwalić. Grę można modyfikować w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci, a także poziomu edukacyjnego. Moja gra jest przeznaczona dla klas 5-6, gdzie dzieci mają już wprowadzone wszystkie części mowy. Zanim zaczniemy grać warto przygotować ściągawkę, która ułatwi nam tworzenie słów do gry. Rzeczownik - kto? co? Czasownik - co robi? co się z nim dzieje? Przymiotnik - jaka? jaki? jakie? Przysłówek - jak? gdzie? kiedy Liczebnik - ile? który z kolei? Przyimek - występuje zawsze z rzeczownikiem, krótkie wyrazy Co będzie nam potrzebne? - kartka, - linijka - ołówek/długopis - 6 kolorów kredek/ kolorowych długopisów - klej Na początku dzielimy kartkę na 36 pól. Może to być tabela 3 x 12 lub 4 x 9 albo 6 x6. Ważne, aby było w niej 36 pól. Kiedy mamy już gotową planszę przygotowujemy kredki. Na polach wypisujemy po 6 wyrazów do każdej...