Umiejętność tworzenia rymów jest bardzo istotna podczas ćwiczeń słuchowych. Rymy i rytmy odgrywają istotną rolę w rozwijaniu kompetencji językowych u dzieci. Dzięki nim umiemy przewidywać jak zakończy się wiersz, historyjka, ćwiczymy pamięć słuchową (nauka piosenek, wierszy) oraz potrafimy rozróżnić wyrazy.
Dlatego dzisiaj zaproponuję Wam grę "ścigankę" wraz z zadaniami.
Co nam będzie potrzebne?
- kartka papieru,
- ołówek,
- kredki,
- pionki i kostka.
1. Rysujemy trasę, jaką ma mieć nasza plansza. Następnie dzielimy ją na poszczególne pola. Pól może być tyle, ile chcecie.
2. Na niektórych polach planszy wpisujemy numery od 1 do 15 (to będą pola z zadaniami).
Wasza plansza może być kolorowa - wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej.
Poniżej moje obrazki, na podstawie których trzeba tworzyć rymy.
Zasady gry:
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy. Po rzucie kostką pionek przesuwa się o określoną liczbę pól.
Jeśli gracz stanie na polu oznaczonym cyfrą, musi ułożyć rym do słowa, które znajduje się na obrazku. Jeżeli rym będzie niepoprawny, wraca na pole, na którym stał przed rzutem.
Jeśli odpowiedź będzie prawidłowa ma dodatkowy rzut kostką. Wygrywa ten, który pierwszy dotrze na metę.
Miłej gry!
Dlatego dzisiaj zaproponuję Wam grę "ścigankę" wraz z zadaniami.
Co nam będzie potrzebne?
- kartka papieru,
- ołówek,
- kredki,
- pionki i kostka.
1. Rysujemy trasę, jaką ma mieć nasza plansza. Następnie dzielimy ją na poszczególne pola. Pól może być tyle, ile chcecie.
2. Na niektórych polach planszy wpisujemy numery od 1 do 15 (to będą pola z zadaniami).
Wasza plansza może być kolorowa - wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej.
Poniżej moje obrazki, na podstawie których trzeba tworzyć rymy.
Zasady gry:
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy. Po rzucie kostką pionek przesuwa się o określoną liczbę pól.
Jeśli gracz stanie na polu oznaczonym cyfrą, musi ułożyć rym do słowa, które znajduje się na obrazku. Jeżeli rym będzie niepoprawny, wraca na pole, na którym stał przed rzutem.
Jeśli odpowiedź będzie prawidłowa ma dodatkowy rzut kostką. Wygrywa ten, który pierwszy dotrze na metę.
Miłej gry!
Komentarze
Prześlij komentarz