Przejdź do głównej zawartości

Zrób to sam - karty pracy

Dzisiaj przedstawię Wam skromną listę ciekawych linków do tworzenia własnych kart pracy.
Myślę, że będzie to przydatne i w domu i w szkole. Każdy może "zabawić się" w nauczyciela i wymyślić kilka zadań dla młodszego rodzeństwa.😊
Lista oczywiście będzie aktualizowana.

Fantastyczna strona do tworzenia wykreślanek. I to nieco trudniejszych. Bardzo prosta w obsłudze, choć w języku angielskim. (wystarczy kliknąć na górze napis przetłumacz na język polski)

link: https://www.senteacher.org/printables/Literacy/8/Create-Custom-Wordsearch-From-Word-Lists.html

Pomoc, którą mi się udało stworzyć, dzięki tej stronie:

Chciałabym Wam jeszcze zaprezentować stronę, na której możemy tworzyć krzyżówki w języku polskim, angielskim, a także krzyżówki obrazkowe. Strona bardzo intuicyjna i podpowiadająca hasła i podpowiedzi.

link: https://www.krzyzowki.edu.pl/generator.php


Na koniec strona do pobierania labiryntów.
Labirynty są podzielone ze względu na wiek. Propozycje są bardzo ciekawe.:)
link: https://krazydad.com/mazes/

Jeśli plik Ci się nie pobierze automatycznie, kliknij Command+S (dla Maców), lub Ctrl + S (dla pozostałych komputerów).
Tutaj przykłady:


Miłej zabawy przy tworzeniu zadań!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Części mowy- zrób to sam

Części mowy to temat, który wielu uczniom przysparza trudności. Dlatego zachęcam do wykonania samodzielnie gry, która pozwoli nam je utrwalić. Grę można modyfikować w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci, a także poziomu edukacyjnego. Moja gra jest przeznaczona dla klas 5-6, gdzie dzieci mają już wprowadzone wszystkie części mowy. Zanim zaczniemy grać warto przygotować ściągawkę, która ułatwi nam tworzenie słów do gry. Rzeczownik - kto? co? Czasownik - co robi? co się z nim dzieje? Przymiotnik - jaka? jaki? jakie? Przysłówek - jak? gdzie? kiedy Liczebnik - ile? który z kolei? Przyimek - występuje zawsze z rzeczownikiem, krótkie wyrazy Co będzie nam potrzebne? - kartka, - linijka - ołówek/długopis - 6 kolorów kredek/ kolorowych długopisów - klej Na początku dzielimy kartkę na 36 pól. Może to być tabela 3 x 12 lub 4 x 9 albo 6 x6. Ważne, aby było w niej 36 pól. Kiedy mamy już gotową planszę przygotowujemy kredki. Na polach wypisujemy po 6 wyrazów do każdej...

Czytanie ze zrozumieniem

Jedną z kluczowych umiejętności, którą powinniśmy posiąść w szkole jest czytanie ze zrozumieniem. Przydaje się nam ono w każdym aspekcie naszego życia- podczas odczytywania wiadomości, czytania zasad, instrukcji i wiele, wiele innych. Jednak nabycie tej umiejętności to dla niektórych dzieci długi proces i trudna droga. Co możemy zrobić, aby ułatwić dziecku nabywanie umiejętności czytania ze zrozumieniem? Przede wszystkim możemy angażować dzieci w nasze codzienne sprawy tak, aby zrozumiały do czego jest im ta umiejętność potrzebna. Możemy zaproponować dziecku, aby samodzielnie złożyło np. zabawkę wg. instrukcji lub przeczytało ulotkę leku i upewniło się, jaką ilość dorosły lub dziecko może zażyć. Kiedy będziemy na placu zabaw, może warto najpierw przeczytać zasady korzystania z niego i omówić je z dzieckiem? Najlepszymi sposobami będą takie, które będą wynikały z naszego codziennego życia. Kiedy jednak nie macie pomysłów na to, jak doskonalić czytanie ze zrozumieniem z pomocą pr...

W tę i z powrotem

Dzisiaj przedstawię Wam jedną z gier słownych typu "kartka i ołówek", które znalazłam na stronie BabyBoom.com. Gry słowne świetnie rozwijają słownictwo dziecka, co więcej zachęcają do poznawania nowych wyrazów, doskonalą umiejętność czytania i pisania oraz kreatywność. Grę znałam również z różnych publikacji, które używam w pracy, jednak to BabyBoom przypomniało mi o niej. Jak już wspominałam wcześniej potrzebna nam będzie jedynie kartka w kratkę lub linię i ołówek. W grze może brać udział 2 lub więcej osób. Polega ona na tym, aby wymyślić słowo- czym dłuższe tym lepiej. Następie rozpisać je pionowo po lewej stronie kartki, a po prawej stronie również pionowo, tylko od końca. WAŻNE! Pierwsza litera i ostatnia muszą być w tej samej linijce. Zadaniem graczy jest utworzenie słów rozpoczynających i kończących się na wskazane litery. Kiedy wszyscy skończą (lub poddadzą się) następuje czytanie stworzonych wyrazów. Jeśli jakieś hasło się powtarza, os...